Salvem la Rambla de Prim

El Maresme, el nostre barri,  pren el nom del carrer Maresme que va des del carrer Llull fins a la Rambla Guipúscoa. Al començament només hi havia els deu blocs  construïts per Construccions  Horizontals i les petites cases dels passatges Jubany, Auger, Bolívia i Foret, la resta eren camps de conreu. El carrer era un espai ple de vida,  ja que tot es feia allà; botigues i negocis diversos estaven instal·lats en aquest carrer.carrer-maresme El límit (mirant des del mar) eren camps de conreu a l’esquerra, la gran verneda per la part de dalt i per la dreta la Riera d’Horta, que era un espai ample amb petites explotacions agrícoles a banda i banda. Arribaven fins el Poblat de SO del Besòs construït pel Patronat Municipal de l’Habitatge de Barcelona. Aquesta riera significava un problema pels habitants del nostre barri ja que quan es desbordava inundava els nostres carrers i les nostres cases, a part d’això, també era un focus  de brutícia del que els veïns no sabien com desfer-se. A un costat i a l’altre de la riera es van anar construint habitatges i, d’alguna manera, cada vegada anava tenint un aspecte més de carrer urbà. Es va configurar com el carrer de Prim i més enllà va sortir el carrer Alfons el Magnànim. A partir de llavors el Besòs i el Maresme es van ajuntar i el carrer de Prim (antiga Riera d’Horta) es va configurar com a eix principal dels dos barris. No cal dir que continuava sent un espai difícil pels veïns, mal urbanitzat, ple de fang i de brutícia, impracticable com a carrer; pel mig passaven unes grans torres que conduïen electricitat d’alta tensió; però d’aquesta part de la història de la Riera d’Horta ja en parlarem en un altre moment.

El 13 d’abril de 1989 va prendre el nom de Rambla de Prim com  a tal, anava des del mar fins a la cruïlla de la Ronda de Sant Martí amb la Via Trajana. Però encara no era més que canalitzant-la-ramblauna amplia calçada sense asfaltar que feia d’aparcament  de cotxes i un lloc a on llençar la runa de les obres. Continuava sent un fangar, quan plovia travessar-la era tot una aventura. La seva urbanització plantejava un seriós problema ja que coincidia amb els curs de l’antiga Riera d’Horta i també s’havien de soterrar les línies d’alta tensió. Tot es va poder fer i es van trobar solucions, per sota passa un dels col·lectors més importants de la cuitat de Barcelona. Finalment es va procedir a la urbanització de la superfície que es va fer en diferents fases.

El març de 1990 s’inaugura la primera fase, entre els carrers Llull i Cristòfol de Moura.font_urbana-rambla-de-prim Va ser l’orgull dels barris del Maresme i del Besòs per l’originalitat del seu disseny (és el tram que té les llambordes vermelles). Una vegada finalitzades totes les fases es va convertir en un gran parc longitudinal de 4 Km de llarg i 60 m d’amplada, amb calçades laterals pel trànsit. És la rambla més ampla de Barcelona amb la pretensió de unir-se, per la part superior, a la Rambla de Sant Andreu formant el passeig per a vianants més llarg de Barcelona.farola-rambla-prim

Però tot va quedar així. És més, amb les reformes del Fòrum de 2004 va començar el seu deteriorament i a perdre protagonisme, es va interrompre la seva arribada al mar, es va desmantellar la Font del Coure a la plaça Llevant i es va convertir en el cul de sac més inhòspit destinat a una rambla d’aquesta categoria, convertint la Plaça Llevant en una plaça sense ànima. El seu deteriorament és molt evident i ja s’ha denunciat reiteradament però no hi ha voluntat per posar solució.

Senyors de l’Ajuntament, volem que la Rambla de Prim sigui una icona de Barcelona (com les altres Rambles), volem una Rambla plena de turistes que puguin Deterioramentpassejar i gaudir-la, no ens importa que sigui una “Mona de Pasqua” (tal com esmenta a la Sagrada Família el regidor d’Arquitectura, sr. Daniel Mòdol). Que la gent que ve a visitar-nos no passi de llarg, que ens facin sentir l’orgull de poder oferir-los quelcom extraordinari, digne de visitar. Nosaltres també volem passejar i vestir-nos de diumenge, petits i grans, sense trobar-nos amb els parterres secs, les llambordes aixecades, les fonts sense aigua, plena de bassals quan plou… volem que tornin a plantar flors de temporada, que es netegin el escocells, que es pintin els bancs… Tot això no necessita d’un pressupost extraordinari, no necessita d’un Pla de Barris, no necessita d’una gran despesa, només necessita del manteniment ordinari de qualsevol carrer de Barcelona.

Volem que la Rambla de Prim es torni a obrir al mar, que es connecti amb un passeig marítim digne d’una 2015-07-20-12-56-25ciutat com Barcelona i que no se’ns desorienti amb altres projectes com la millora d’Alfons el Magnànim (ja s’han oblidat del Projecte de l’Eix Pere IV, costat Maresme). La Rambla de Prim és la que uneix i agermana els dos barris Maresme i Besòs, és el punt de trobada d’ambdós i no només això, si no que ens comunica i relaciona amb els altres barris germans en penúries i mancances com són la Verneda i la Pau.

Esperem senyors de l’Ajuntament (Sra. Colau, Sr. Montaner, Sra. Sanz…) que escoltin a la gent de veritat i que no s’omplin la boca de que ho fan però després fan el que volen.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s